Heisann!

I løpet av de fire månedene vi har vært i Nepal har man lært mye om både seg selv, landet, kulturen og alt mulig annet. En av tingene jeg har lært om meg selv, er at jeg er meget dårlig på og oppdatere denne bloggen (har selvinnsikt da hvertfall)! Hvis du har lyst til og følge litt mer med på hva som skjer i hverdagen, er det nok bedre og følge meg på insta: @andreaholtet. 

Men nå som jeg først har satt meg ned for og skrive, tenkte jeg at jeg kunne prøve og fortelle kort om hvordan de siste ukene har vært. Eller, rettere sagt; jeg tenkte og vise litt bilder fra den siste tiden:









































Vi har blant annet vært ti dager på Sri Lanka, hvor vi møtte flere elever og lærere fra skolen for og ha infield. De første dagen hadde vi noen dager fri, som vi kunne bruke på hva vi ville. Da valgte vi og gå opp Adams Peak. Det var en utrolig fin (men litt slitsom) tur. Men guriland for en utsikt! Vi var super heldige med været, så det var stjerneklart mens vi gikk opp, før en nydelig soloppgang ventet på oss på toppen. 



Etter reisen til Sri Lanka, gikk turen videre til Okhaldunga. Her fikk vi sett en helt ny side av Nepal, som er langt fra det vi er vant til i landsbyen. Her var det fjell så langt øyet kunne se, og byen var bygd opp på en helt annen måte, med trange gater, fargede hus, og overraskende rene områder. Helt klart mitt favoritt sted i Nepal så langt. Vi dro hit sammen med de fire Act Now elevene som jobber sammen med SAHAS, for og se på noen av prosjektene SAHAS arbeidet med i dette området. Samtidig fikk vi besøkt Okhaldhunga sykehuset, som har blitt støttet av Normisjon i flere år. Utrolig gøy og se hva de kan få til midt i ingenmannsland, langt inne i fjellheimen. 



Mens vi var her fikk vi også mulgiheten til og se Mount Everest! Ekstra bra var det når vi slapp både kø, kulde, mye gåing, og å måtte sette livet på spill for og se toppen. Vi satt heller i et par enkle stoler, og nøt en kopp med masala te, mens vi hadde nydelig utsikt over Himalaya, og mount everest! Fjellturen sparer vi heller til ferieuken vi skal ha mot slutten av oppholdet.




 Nå er vi i Kathmandu, og har vært her i noen dager pga sykdom (litt mageproblemer), før vi i morgen drar tilbake til landsbyen. Jeg tror det blir både fint, men også litt rart og komme tilbake dit. Har tross alt vært borte derfra i over tre uker, så det blir nesten som en ny tilnærming når vi drar tilbake nå. Men det klarer vi!

Det var det jeg hadde for denne gang!

Andrea


Kommentarer

Populære innlegg